نماز
نماز

نماز

ز

نماز پیشگیری از وقوع جرم می‌ کند

استاد حوزه علمیه قم، ضمن تأکید بر اقامه نماز اول وقت، عنوان کرد: نماز را باید اول وقت و با حضور قلب اقامه کرد تا اثرات و برکات آن شامل حال انسان شود.

وی با بیان اینکه باید مسئله اصلی مساجد و دغدغه این روزهای جوانان مسئله نماز باشد، اعلام کرد: وقتی نماز انسان رشد پیدا کند، فرد با خداوند پیوند می‌خورد و آرامش وجود او را فرا می‌گیرد.

حجت‌الاسلام کفیل، با خدا بودن را تنها راه رشد و پیشرفت و آرامش انسان دانست و ادامه داد: خانواده‌ها باید از دوران کودکی، فرزندان خود را با مسئله نماز آشنا کنند، زیرا بهترین زمان تربیت فرزند هفت سال اول زندگی است. 

 


بهترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم احیای نماز است

وی همچنین بر اهتمام مسئولان و جدیت در نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز تأکید کرد و افزود: بهترین راهکار پیشگیری از وقوع جرم، احیای نماز است.

این استاد حوزه علمیه قم، با اشاره به اینکه درمان همه دردها نماز است، بیان کرد: اگر بجای دادن تذکر اخلاقی، افراد را به اقامه نماز دعوت می‌کردند بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی کاهش می‌یافت.

وی با اعلام اینکه نماز انسان را از گناه، بخل، حسد و کینه دور می‌کند، بیان کرد: اگر فقط یک درصد از بودجه امنیتی کشور صرف احیای نماز شود، ریشه تمام مشکلات و آسیب های اجتماعی خشک خواهد شد.

دلیل اصلی گناه گرسنگی روح انسان است

حجت‌الاسلام کفیل افزود: بهترین راهکار باری پیشگیری از جرم و جنایت در جامعه احیای نماز است چراکه دلیل اصلی گناه گرسنگی روح انسان است.

وی عنوان کرد: انسانی که صبحگاه نماز بخواند میل به گناه نمی‌کند و به مقدار اقامه نماز گناه و ناپاکی از او دور می‌شود.

بهترین سوغات دنیا و قیامت نماز است

این استاد حوزه علمیه قم،نماز یک رفع تکلیف خالی نیست، بیان کرد: در سایه برپایی نماز در خانه آرامش ایجاد می‌شود چراکه نماز با بدخلقی خراب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه انسانی لذت غذا را می فهمد که آن را طعام کرده باشد، یادآور شد: ما باید نماز را به مردم بخورانیم چراکه بهترین سوغات دنیا و قیامت نماز است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.